Wie koopt er eieren in ons winkeltje?

 


Er stond een groot cadeau onder de kerstboom toen mijn nichtje, bijna 3 jaar, haar nieuwjaarsbrief voor de eerste keer zelf voorlas. Bedekt met de sprei die anders in de zetel ligt stond dit winkeltje op haar te wachten. En ja hoor, ze was er blij mee. Donuts, tomaten en worstjes schoven al meerdere keren over de toonbank en het gepingel van de kassa is luid hoorbaar. Een klein fronsje 'Wat is dit?'. Oei, prei kende ze nog niet. Nu wel. Kijk eens aan, ik produceer hier educatief verantwoord speelgoed! 


Alles maakten we zelf, van de houten winkel tot het vilten winkelwaar. Alleen de kassa kocht ik in de kringwinkel. Samen met mijn vader - die niet alleen knuffelcontact is, maar ook knutselcontact - spendeerde ik toch wat uurtjes aan de bouw van ons projectje.


Het winkeltje werd gevuld met vilten koopwaar. Het is een minutieus werkje geweest van proberen en bijschaven. Ik had geen patronen, dus moest wat improviseren. De vilten groentjes zien er daarom een beetje gekunsteld en naïef uit maar al bij al past dat wel in een winkeltje voor kinderen. 


Om het helemaal af te maken kreeg de winkel ook een eigen brievenbus. Deze maakten we vrij makkelijk van een wijnkistje en kan eenvoudig open en toe worden geschoven. Uiteraard zat er post in de bus! Vilten enveloppen met daarin een foto van haar en mij die ik omvormde tot een grappig ansichtkaartje. 


Reacties

  1. Niet te geloven dat je alles van A tot Z zelf maakte! Houtbewerking lijkt me namelijk een heel andere winkel dan vilten groentjes maken... Keitof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tijd voor iets nieuws!

Zeg het met een zelfgemaakt cadeautje

Sleutelhangers van klei!