Een handgeschilderde verjaardagskalender!


Hoe vaak vergeet jij een verjaardag? Ik, eerlijk gezegd, te vaak. En vanaf nu heb ik er geen excuus meer voor. Deze maand maakte ik - gewapend met waterverf en penseel - een fleurige verjaardagskalender. Ik 
durf hier niet te beloven dat ik dit jaar geen verjaardag meer zal vergeten, maar het goede voornemen is er alvast. Mmm, voor de zekerheid wens ik je nu al een héél fijne verjaardag toe!



Verven is knoeien. Of dat is toch wat ik er me van herinner uit mijn middelbare schooltijd. En dat moet meteen ook de laatste keer geweest zijn dat ik op een vel papier schilderde.  Ik wilde het nog wel eens een kans geven. Met waterverf begon ik een aantal bloemen te vormen. Bloemen zijn trouwens ideaal voor een beginner. Een foutje hier en daar valt niet erg op. Mijn herinneringen bleken correct. Het is een beetje knoeien en vlekken maken. Maar dat lijkt me net de charme van waterverf. Voor een strakke en nette tekening zijn er verschillende computerprogramma's, met je penseel mag je gerust zonder blozen even uit de bocht gaan. 


Ik maakte het ene plaatje na het andere. De ene al wat meer in een herfst- of wintersfeer dan de andere. Zo ontstond het idee van een kalender. En Twaalf maanden maken meteen twaalf taferelen met bloemen, takken en blaadjes. Meteen genoeg oefening! 

 

Vergeet je ook wel eens af en toe een verjaardag? Geef me dan een seintje en ik bezorg je graag mijn verjaardagskalender in pdf.  

Reacties

  1. Leuk hoe je in één oogopslag kan zien of het pakweg een lentemaand of een wintermaand is. :-) Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tijd voor iets nieuws!

Zeg het met een zelfgemaakt cadeautje

Sleutelhangers van klei!