Maart was retromaand!

Maart is ondertussen traditioneel retromaand in de kringloopwinkel. Die maand doen ze extra hun best om oude en vintage spullen in hun vitrine te duwen. Iemand met een goed oog voor leuke spullen zal zeggen dat het iedere dag retrodag is in de kringwinkel en dat beaam ik. Het is natuurlijk wel fijn dat het aanbod net iets groter is, maar let op! Je betaalt er ook iets extra voor. 

Wil je weten wat ik deze maand tweedehands heb gevonden? Lees dan zeker verder. 

Mijn favoriet! Het bruin blinkend klokje met gratis nostalgisch getik. 

Klein bordje met bloemmotiefje. Exact het soort motief dat ikzelf regelmatig schilder. Ja, ik zag dat uiteraard als een teken.

Blikken dozen,... mijn zwak. Iedereen heeft wel een verzameling en laat dit dan de mijne zijn. Ik gebruik ze ook voor van alles en nog wat. Vogelvoer, kaarsen, penselen, haarspeldjes,... Ik betaal niet makkelijk meer dan 3,5 euro voor een doos, maar voor het ronde potje van de poepgelei ging ik er toch een eurootje over. 

Een tafellamp van albast. 

Een nieuw schilderij dat we aan onze museummuur kunnen toevoegen. Dit werkje uit 1941 toont een wandelingetje door een dreef. Ik hou van de kleuren en van het verhaal dat het schilderij wil vertellen.

Een kapstokje voor handdoeken. Ik ben stiekem verzot op alles waar een label opzit. Het mag duidelijk zijn voor iedereen 'je moet er niet aan denken om hier je sleutels te hangen, dit is voor de handdoek'. Deze kapstok krijgt een plekje in de keuken eens die helemaal af is. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Tijd voor iets nieuws!

Zeg het met een zelfgemaakt cadeautje

Sleutelhangers van klei!